Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011
Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011
Θαλής ο Μιλήσιος (~625 - ~547 π.Χ.)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEheLKviDHOqb6bZenwzvoxj6oaR7qdvjV9j_QkYq0lPNNkGJnlIAGsAFWWFrkQTG9yGo2nmR00bdKxZKLdT8FN3KgL9gcBCGelrcvQ-qZ1mbU6L1mn4mhEHouprDH4SXeZr43bQL9Lp7To/s280/043_001.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgQtbV6_UiiKtMYqdnwZww3XYBS69HuJx7D3-SlkDu_B3rU4UPLbBOlWZA_1G8KrZia9u1TdmY4zmI3V6b-mX4X8VMaYQ_4mxwiMvDuy0VU5z-jSgnQtJxU_TmTsskGkQhEBWM7ItgcIUY/s280/831_001.jpg)
Ο Πλάτων αναφέρει για τον Θαλή ότι ήταν «χασομέρης». Αν και είχε σημαντικές αστρονομικές και μετεωρολογικές γνώσεις για να προεκτιμήσει τη συγκομιδή του ελαιόκαρπου, ώστε να μπορεί να πλουτίσει κάνοντας έγκαιρα συμφωνίες για τιμές και ποσότητες, προτιμούσε να ασχολείται με τη Φιλοσοφία και τα Μαθηματικά, παρά να ασχολείται με το εμπόριο ...
Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011
Galileo Galilei (1564 - 1642)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEixmWWq_u1y5S4VY8dbiDGeQLpdbUg6El5aA53ONJtCWId1vwHSr7qSAPEtAqsLZ7cjqHKr87em2eEBuOSoL2Ysjwnwwo9N2nOSOxci7ZvEUydd2hPP2-94yp2zxrOdAfxgx5fSCCoi94o/s320/868_001.jpg)
Το 1585 δημοσίευσε ο μεγάλος αυτός φυσιοδίφης την πρώτη επιστημονική του εργασία με τίτλο «Θεωρήματα σχετικά με το κέντρο βάρους των στερεών σωμάτων». Την αμέσως επόμενη χρονιά δημοσιεύει μελέτη σχετικά με τον υδροστατικό ζυγό. Κατά την τριετία 1586-89 πραγματοποίησε ο Γαλιλαίος μεγάλο αριθμό πειραμάτων Φυσικής. Η μέθοδός του ήταν καθαρά επιστημονική: πραγματοποιούσε πειράματα και κατόπιν εξηγούσε, με τη βοήθεια μαθηματικών υπολογισμών, τα αίτια των φαινομένων και τα συμπεράσματα, στα οποία κατέληγε.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhbWM3CcyqaG4G2tGwipLD40QwrBD0VaHS28rCMxNjWXKBXHiO07rXEeBnKQ_wg6bCVIZmI513k3Lbxa5-1-kGUfh3POmkmhVMIKYVL6JBxZLfYB9MEH9CocNTHv39QN-h9iXfAze6cO5A/s280/237_001.jpg)
Ο Γαλιλαίος ανακοίνωσε τις περισσότερες από τις αστρονομικές ανακαλύψεις του κατά τη δεύτερη δεκαετία του 17ου αιώνα, οι οποίες επιβεβαίωναν τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματα του Κοπέρνικου. Η ενίσχυση αυτής της «νέας αστρονομίας» εξαγρίωσε τους συντηρητικούς κύκλους, κοσμικούς και εκκλησιαστικούς, οι οποίοι έβλεπαν στην ανατροπή των αριστοτελικών αντιλήψεων την προσβολή του πολιτικού και εκκλησιαστικού συστήματος της Τοσκάνης, της Ιταλίας και όλης της Ευρώπης. Έτσι έγινε ο Γαλιλαίος στόχος επιθέσεων και συκοφαντιών από πλευράς σημαντικών σχολαστικών «φιλοσόφων» της εποχής του.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjgNVK_pmkOyt_yEdNZVPsitmCCfFBakHZhhQSV9Pdlqo7gHFzxIELOrpm2sjUNqqO_0fnF9KENdaXnSSyGo8Cq4xpJRmGjJFCxIg_l9A0DKpP9rL8sXTkdLhOOaOoEBNINxh_lQYnL6LQ/s280/833_001.jpg)
Ο Γαλιλαίος είχε γίνει με την πάροδο του χρόνου ένθερμος υποστηρικτής του ηλιοκεντρικού συστήματος του Κοπέρνικου και το ανακοίνωνε σε όποιον ήθελε να το πληροφορηθεί! Αυτό τον έφερε σε οριστική σύγκρουση με την Εκκλησία, η οποία τού συνέστησε να σταματήσει να διδάσκει τις «αιρετικές» ηλιοκεντρικές αρχές που ήταν αντίθετες με την Αγία Γραφή («Στήτω ήλιος κατά Γαβαών...»). Ταυτόχρονα τοποθετήθηκε από το Βατικανό το βιβλίο του Κοπέρνικου στον κατάλογο των απαγορευμένων βιβλίων (Index). Η Eκκλησία υπερασπιζόταν, χωρίς να έχει αρμοδιότητα, τις αστρονομικές απόψεις του Αριστοτέλη και άλλων αρχαίων Ελλήνων φυσιοδιφών, τους οποίους όμως σε άλλες περιπτώσεις εξύβριζε και συκοφαντούσε ως «ειδωλολάτρες» και «κλέφτες ξένων ιδεών».
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh4X0KZk56eB5Wrq8vd7rw8VTTzVBS6gJOp4jTlFnl3xljxFaoO25-fwpeqP0fyaDKuNJNEyQEg51QYToYnHAwoyvr9Piwm0k74tml8Nw05Iec2yC8cqbEFCuTBLUKBxwPMv_te-zLB_K8/s320/711_001.jpg)
Το 1633 εξαναγκάστηκε ο Γαλιλαίος να παραδεχτεί δημόσια τις «πλάνες» του για το ηλιοκεντρικό σύστημα: κατά λάθος παρουσιαζόταν στο «Διάλογο» το ηλιοκεντρικό σύστημα ως σωστό και επίσης κατά λάθος αναφερόταν εκεί ότι η Γη περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της. Με αυτές τις «ομολογίες λάθους» διέφυγε ο Γαλιλαίος τη θανατική καταδίκη στην πυρά από την «Ιερά Εξέταση», αλλά καταδικάστηκε σε κατ' οίκον περιορισμό χωρίς χρονικό όριο, λόγω «βαρύτατων εγκλημάτων» και «υποψίας αίρεσης». Επίσης απαγορεύτηκε η κυκλοφορία του βιβλίου του που περιείχε «κατά λάθος» τις αιρετικές αντιλήψεις. Ο θρύλος αναφέρει ότι, εξερχόμενος ο Γαλιλαίος από την αίθουσα όπου συνεδρίαζε η «Ιερά Εξέταση», αναφώνησε «και όμως γυρίζει», εννοώντας την περιστροφή της Γης και ανακάλεσε έτσι την αναγνώριση της δήθεν πλάνης του. αυτό το επεισόδιο δεν τεκμηριώνεται όμως από κανένα ιστορικό στοιχείο και μάλλον δημιουργήθηκε την εποχή του Διαφωτισμού με στόχο την ηρωποίηση του ερευνητή.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgCswFkTN0N7Dlkzekmr9cjPIAXfavzKyC245-sHZmP8SG6YzEIgzAachAAxvkPL0kXeaUUH6e7ibahKz-oB5Kxuo51QU_W447N6ZsiWDuuf2F_cL-5nfS_Xivbh0x03jCq7wRg4d7R_7s/s280/590_001.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi4hjAzxBKnYtnjqKXRTjFw1iaj9iEq-ekHlsZ7YrkLpEfiCRyII3nK0Cpv6dFOMA-3etTn2-pf4M-xOmc962Hnx9rQUYzy4f3tDCoI7S-uaV-fBg9dXRs-uFxwzhtrKbV7n2fUEG9uVn0/s280/657_001.jpg)
Ο Γαλιλαίος έγινε στην παγκόσμια συνείδηση σύμβολο του τολμηρού, ελεύθερα σκεπτόμενου επιστήμονα, ο οποίος περιγράφει τη φύση σύμφωνα με τις παρατηρήσεις του και όχι με βάση ιδεολογικο- φιλοσοφικές αντιλήψεις. Η προσωπικότητα του Γαλιλαίου θέτει και το χρονικό όριο, μετά από το οποίο άρχισε εκ των πραγμάτων να υποχωρεί η αξίωση του εκκλησιαστικού μηχανισμού να ελέγχει και καθοδηγεί τις επιστημονικές ανακαλύψεις, σύμφωνα με ιδεολογικές ή προσωπικές αντιλήψεις του πάπα ή μεμονωμένων ιεραρχών. Αυτή η αργή αλλά σταθερή υποχώρηση της «επιστημονικής θεολογίας» την οδήγησε σταδιακά σε αναδίπλωση και, από το 19ο αιώνα, στην παρακολούθηση από θέσης ουραγού πλέον της έκρηξης των επιστημών που είχε αρχίσει με την Αναγέννηση
Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011
Carl Friedrich Gauss (1777 - 1855)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgPWA7EcKTSvQRnLMp9tBjhfq4mMtAzbu1GRfNqXTL02LNzcOa89-Cp9KyVZt1oan-dD6ElerbvAOlZFs2LoHgVKVb6DKdQlZtmGjYh0UrP8L6sT8srC9wOQq133HBfiyse8H2Zrz5CNSw/s200/403_001.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiiWt1-Ib8bNHOLU1JS4wCxezglg8XUo06kwW6cqCpVu4U7pZR_otA6EopmgrMDZJVnlwhS1ui3XhTgFHQfTobZtdGs5G6zcc_GKpcWEopM6AvVU9QYR4uBUk0oJIAaJUMSEJV2Aow8XOg/s200/451_001.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxMuLv9PUY4Ru5qO6Sh9Wnq48w8YUxIneyCtKHDYe17UkBkIy42HE-Gze__eMSJ5__2-aN1gQ-FNORLp1ywsKK0fbvQlqf43-WmwT7EX7Az-uInrGxvvP_JSM7y8stavdP9qfRqcLJZFI/s200/334_001.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi_iAQLythioSmdrGIZS0QKBe7NJFssKS_8utjTQEqiQS_67sM97xQO1jusa9okm29MBgGVGpG0YtCdpxfKePgeOLGvID-GBlQkNQP26VOfh-KDTZ5gq6_YGGDJ4sTzKmsX0oFYtXlg_GM/s200/577_001.jpg)
Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011
Σπύρος Παππάς
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjXkNfLI7Djtyw-4IFyZj-LoEfsh274VyT09qXT0V9o3dOec7YBO0ASnZvbHVpHxTAS_FNdXWeCD7nm_xxHi2iNVpf1Xn4R0QHscdkkDq4dH53OkZ3j8Vnr6FO5pqco5FMoDsrk82JBxnE/s280/%CE%A0%CE%91%CE%A0%CE%A0%CE%91%CE%A3++%CE%A3%CE%A0%CE%A5%CE%A1%CE%9F%CE%A3+(4).jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh3m3lbCDBj9fW1A89VQtlATF2e6OCHtKPYGujvIwY66wVS-pp53XhlFCoZcn525czOggO_ozmwk-CwOl6lxy2ogLvDhPqgsx8a0IktbhmF1sqtRQe812dcQwDZnZUngj9biF_2HyfmEXA/s400/%CE%A0%CE%91%CE%A0%CE%A0%CE%91%CE%A3++%CE%A3%CE%A0%CE%A5%CE%A1%CE%9F%CE%A3.jpg)
Ο Σπύρος Παππάς προσλήφθηκε στο Αγγλικό Τηλεγραφείο (EASTERN Co) το 1948 και αρχικά εργάστηκε στην αποστολή και λήψη τηλεγραφημάτων μέσω ασυρμάτου στην Ρόδο (στην φώτο δεξιά όρθιος)
Μετά την απορρόφηση του Αγγλικού τηλεγραφείου από τον ΟΤΕ μετατέθηκε στην Πάτρα το 1959 , αργότερα για 2 χρόνια στο τηλεπικοινωνιακό πρακτορείο Κάτω Αχαΐας και συνταξιοδοτήθηκε από την Πάτρα το 1979.
Συνάδελφοι που συνεργάστηκαν μαζί του λένε ότι ήταν ο πιο γρήγορος χειριστής μηχανής Μορς και αργότερα των Τηλετύπων.
Χόμπι του ο κινηματόγραφος ,γύριζε και δικές του ταινίες 8 mm ,τα γλέντια και οι όμορφες γυναίκες.
Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011
Ηθοποιοί και Τηλέφωνο
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhDAABVhiwglOFuV2UZkrWSvX5LaAdNA54TBJBZpv7KCKbVfUR4ONWSQM5UJCsGVqllboIjIORxYprXNT1qiGUDSBLSANH-9yYvqHxPBeDL5HmApLYZjsxunm3UTrmPPDttm37gTmWE250/s280/71022050.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgjIXV8Ov6ot8HodfPtxGm-aszEhESKGld2fhSABHYwikGa4bR4iqvolRG-MUHutNDdxmjAbthS7RV31hcuRPQP2585R1dsxV-6HdABh4FdMimyRao5tekLkNtzr8SikQP50NP8irq-9x8/s280/J0440.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhzBhznW_QzSQV0qmqdFBsvvZ3tgQjsNF8oeTIynVSH0aQkc27RhJfhB7PdxsXlgitLvz71GXS-loYUEn-IEgA158wRCub21JquqJAG-2fPdHYjOJ6GpIlTVGcG6yKigO2eo-FwwDekuFk/s400/DSC01836.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjRChJAwPjVBoFRb_sZoY8elC1AmajRSzuv8TJ4l1NDOyWUbMfZEAkq2lDgQ4UNGQUIDwCHQPKhmBSI-Pxsj_aK_VvahXsG5g-OyTBy9N4ZvE4P9MHhnZjOpZh1jQGgwJziX7_7SZoXxVI/s280/9083_1_lb.jpg)
Στον κινηματογράφο αναπτύχθηκε μια στενή σχέση των ηθοποιών με το τηλέφωνο.
Ιδιαίτερα στις παλιές ταινίες το τηλέφωνο ήταν το μέσο που συνάρπασε τον κάθε θεατή.
Ένα μικρο απόσπασμα από Έλληνες και ξένους ηθοποιούς με πρωταγωνιστή το τηλέφωνο.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgoSrHY9anGzxsb4iaLKPPw8KhMuoTl7Tc1gs82bdcz0B-3Y79-how9w7x5OG1Daf11uUHo4JxAtAHwSzgaZgogC8k2b56B_G2Z9pV9B7-PRivTskvHbHK57MHvjYfoG2XMUx4T3s8G7eI/s280/8.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgsUdbxb4nWpsqPCHrM8l_30Cwi5o-khjALnKCOXqQM9Wh6mGi159ZvcKlvyV45eVS1ep0faZei48-ZpMXkMoFfeDRRV0iQFfHL8vQSczlaExJSoztwapKLxVeIVYA2Yvie2_n3GVIEzKg/s280/DSC018974.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh2SP755eDusrvuuK0441etTRqYDjCpQcQiksLwW4XOF5KEROy1h4GmK2IavLMW_ndXMUIA0q2w9C2Vz6aZoGqjx5AEKqREbbprZoU7LcdbTOozJKiv17lgJG5Y82cFhHkmNUodS-78HZ0/s280/DSC018725.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiHPCQP2NQxlw_l4E1EgjPcnval35gsckxj0D0OYDkswnb9LeXNanI9JQmAhiU1ehnsrA8r-fWbAoI8YQLEsQyaa-oFeVFCyYA_5smrSaqbaJ7Sik_nuMFqTm8DI4ubwmzFurndptXAouI/s280/DSC001875.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhKj2Z9mK9GaV9a8Sii8jQWVHPchg-NuAK_knXeTOHGODtYskrZooWsJm2CTs3UrpoXrdlrVdMSnMdkOPqEs06a0ri1K4Rif5HQNecGv5mdGwU17Vr-lgiLww2vPlA9LwgBIVSZkuX0kfc/s400/DSC01849.jpg)
Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ το δικό μας μουσείο
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi1gcEt3KSSQlYVGYUx4rkajfQHngEBI7DHu0-j7SootDkt3T799AqgfBf216EO6-iKW8xL7AJVPCQILJjZOEN4AlmDFgZh90JBcHCk2ZCMR_SNSt6ucya-7thdLTGLS-0hhFLYFg4wLNk/s320/udravlikos.gif)
Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ διατηρεί και εκθέτει σημαντικές συλλογές, στενά συνδεδεμένες με την ίδια την εταιρεία και την πορεία της στο χρόνο, αλλά και με την ιστορία της Ελλάδας και την εξέλιξη της κοινωνίας της. Από τις πρώτες προσπάθειες επικοινωνίας των αρχαίων με απλά μηνύματα μέχρι τις σύγχρονες, παγκόσμιες επικοινωνίες, το Μουσείο αφηγείται ένα μοναδικό ανθρώπινο επίτευγμα, τη δυνατότητα για επικοινωνία πέρα από αποστάσεις και περιορισμούς.
Το Μουσείο αποτελεί μία σημαντική επένδυση του ΟΤΕ, με στόχο την έρευνα, τη μελέτη και τεκμηρίωση ιστορικών στοιχείων και δεδομένων που αφορούν στην ιστορία και την εξέλιξη των τηλεπικοινωνιών, αλλά και τη συγκέντρωση, διατήρηση και παρουσίαση σημαντικών φυσικών εκθεμάτων αφιερωμένων στο βασικό αυτόν τομέα της τεχνολογίας..
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhuTqQ1XP2kCaT1QSHgkcaf2-2fNfNgt01JpRNvEEZvlqwPh2CDLscFhsXcEpvyWhyphenhyphen1hKh1bmMjG3OyLxIwYom1hlhiI7Hk0n7CFDFZcQuirwHnhDv37Bpm4FshSFViYJG94d_aitNuOCA/s280/TLFERIKS.gif)
Είναι μοναδικό στο είδος του, μεταξύ των λίγων ούτως ή άλλως τεχνολογικών μουσείων στην Ελλάδα και με τη λειτουργία του, ο ΟΤΕ διαχειρίζεται υπεύθυνα την εταιρική του κληρονομιά, ως πρωτοπόρος στον τομέα των τηλεπικοινωνιών της χώρας μας. Καταδεικνύει έτσι τη σχέση ευθύνης της εταιρείας μας με τον πολιτισμό, εντάσσοντας το Μουσείο στο συνολικό πρόγραμμα κοινωνικής ευθύνης του ΟΤΕ.Το Μουσείο λειτουργεί από το 1990 σε κτίριο του ΟΤΕ στη Νέα Κηφισιά και διαθέτει χώρους για τις μόνιμες εκθέσεις του, αίθουσα προβολών και διαλέξεων, βιβλιοθήκη και εργαστήριο. Είναι μέλος της Διεθνούς Επιτροπής για τη Διατήρηση της Βιομηχανικής Κληρονομιάς (T.I.C.C.I.H.-Ελληνικό Τμήμα). Με τις καθημερινές ξεναγήσεις στους χώρους του, λειτουργεί συμπληρωματικά ως πηγή άντλησης γνώσεων και δημιουργικών ανακαλύψεων για τις τηλεπικοινωνίες.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ :www.ote.gr/portal/page/portal/OTEGR/TheCompany/MuseumOfTelecommunications
Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011
Σχολή προσωπικού ΟΤΕ, Πάτρα Νοέμβριος 1988
1. ΦΡΑΓΚΟΥΛΙΑΣ ΑΛΕΚΟΣ ΚΑΤΩ ΑΧΑΙΑ
3. ΜΑΡΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΑΡΤΑ
4. ΒΡΑΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑ
5. ΨΑΡΡΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΤΡΙΠΟΛΗ
6. ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΤΩ ΑΧΑΙΑ
7. ΜΟΥΛΑΒΑΣΙΛΗΣ ΗΛΙΑΣ ΜΕΣΣΗΝΗ
8. ΜΑΛΑΠΕΤΣΑΣ ΧΑΡΑΛ. ΠΥΡΓΟΣ
9. ΜΑΚΡΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
10. ΑΠΑΤΑΓΓΕΛΟΣ ΙΩΣΗΦ ΠΑΤΡΑ
11. ΚΡΙΤΣΕΛΗΣ ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
12, ΓΚΙΟΚΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ
13. ΛΑΧΑΝΑΣ ΜΑΚΗΣ ΠΑΤΡΑ
14. ΣΠΗΛΙΩΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΡΕΣΤΕΝΑ
15. ΣΙΩΖΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΤΑ
Η σχολή στεγάζονταν τότε στο κτήριο Πέλοπα ,στην πλατεία Γεωργίου , 4ος όροφος.