Κυριακή, 10 Φεβρουαρίου 2019

SOS

"Εδώ και περίπου έναν αιώνα, το SOS αποτελεί το διεθνές σήμα κινδύνου. Πολλοί πιστεύουν ότι προέρχεται από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων «Save Our Souls» (σώστε τις ψυχές μας) ή «Save Our Ship» (σώστε το πλοίο μας). Στην πραγματικότητα, επιλέχθηκε επειδή ήταν πολύ εύκολο, ακόμη και για τους αμύητους στον κώδικα Μορς, να το χρησιμοποιήσουν ή να το αναγνωρίσουν, έστω και με παρεμβολές. Απαρτίζεται από τρεις συνεχόμενες τελείες, τρεις παύλες και τρεις τελείες (...---...) .
Το πρώτο σήμα κινδύνου ήταν το CQD. Προτάθηκε από τον εφευρέτη του ασυρμάτου Γκουλιέλμο Μαρκόνι και υιοθετήθηκε το 1904. Ωστόσο, δεν χρησιμοποιήθηκε για πολύ. Στο Διεθνές Συνέδριο Ασύρματης Τηλεγραφίας, που διοργανώθηκε στις 22 Νοεμβρίου του 1906 στο Βερολίνο, επικράτησε η γερμανική πρόταση για το SOS. Επισήμως, η απόφαση αυτή επικυρώθηκε το 1908.

Το σήμα κινδύνου CQD συνέχισε να χρησιμοποιείται για λίγα ακόμη χρόνια, κυρίως από τους Βρετανούς που το είχαν προτείνει πρώτοι.
Η πρώτη μεγάλη διάσωση κατόπιν εκπομπής σήματος κινδύνου CQD έγινε το 1909. Μετά τη σύγκρουση των πλοίων «Republic» και «Florida», το «Baltic», που έλαβε το μήνυμα, έσπευσε στην περιοχή και περισυνέλεξε τους 1.500 ναυαγούς. Η πιο γνωστή από τις πρώτες χρήσεις του SOS ήταν στη βύθιση του Τιτανικού, οι ασυρματιστές του οποίου το χρησιμοποίησαν σε συνδυασμό με τον παλιό σήμα κινδύνου.

Την 1 Φεβρουαρίου 1999 ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) καταργεί τα σήματα μορς, και εισάγει στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα το ψηφιακό Παγκόσμιο Σύστημα Κινδύνου και Ασφάλειας (GMDSS).
Ο πιο γνωστός Έλληνας Ασυρματιστής Νίκος Καββαδίας
(ποιητής και συγγραφέας)έχει πεθάνει 24 χρόνια νωρίτερα (10/2/1975)και έτσι δεν θα γράψει κάτι ακόμα για τους άνεργους πλέον ασυρματιστές.

Στα νύχια μπαίνει το κατράμι και τ’ ανάβει,
χρόνια στα ρούχα το ψαρόλαδο μυρίζει,
κι ο λόγος της μες στο μυαλό σου να σφυρίζει,
“ο μπούσουλας είναι που στρέφει ή το καράβι;”

Read more...

Τρίτη, 8 Ιανουαρίου 2019

Προμπομπός κώδικα ΜΟΡΣ


Στις 8/1/1838 ο Αμερικανός μηχανικός Άλφρεντ Βάιλ (1807-1859)δείχνει ένα τηλεγράφημα με παύλες και τελείες, τον προπομπό του κώδικα Μορς.
Αυτό ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας του με το Μορς από το 1937 σε πειράματα μετάδοσης σημάτων ,τα οποία συνεχίστηκαν μέχρι την επίσημη έναρξη λειτουργίας του τηλέγραφου ΜORS όπως καθιερώθηκε να λέγεται αφού το αμερικανικό κογκρέσο ανακήρυξε εφευρέτη του τηλέγραφου τον Μορς ,προς λύπη του Βάιλ

Read more...

Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2018

Tο πρώτο υπεραστικό-κομβικό κέντρο τύπου ΑΧΕ-10 στην Ελλάδα

Σαν σήμερα
Το  ΑΥΚ-ΚΟΚ Β Πατρών είναι το πρώτο από τα κέντρα ψηφιακής τεχνολογίας τύπου ΑΧΕ-10 που τέθηκε σε εκμετάλλευση  στην Ελλάδα.
Είχε αρχικά σε εκμετάλλευση 6.970 υπεραστικά κυκλώματα και τέθηκε σε λειτουργία στις 20 Νοεμβρίου του 1989.
Η λειτουργία του εξασφάλισε άμεσα αυξημένη διαθεσιμότητα κυκλωμάτων κατά 40% και  βελτίωσε σημαντικά την επικοινωνία της δυτικής Ελλάδας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.



Read more...

Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2018

Εδώ Πολυτεχνείο..Εδώ Πολυτεχνείο

Για το Πολυτεχνείο είχα γράψει  αυτό το άρθρο και τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.
Για πρώτη φόρα φέτος σας παρουσιάζω φωτογραφίες από εφημερίδες του 1973-74 από την προσωπική μου συλλογή ,τις έχω και αναρωτιέμαι τι έφταιξε και οι αγωνιστές με τις άλλες δημοκρατικές δυνάμεις κατάντησαν την Ελλάδα ξανά ''Ψωροκώσταινα''.
Απολαύστε χωρίς λόγια....








Κοινοποιήστε το στο Facebook

Read more...

Σάββατο, 27 Οκτωβρίου 2018

Ασύρματη τηλεγραφία θαλάσσης

 Η ιστορία ενός αιώνα της ασύρματης τηλεγραφίας στη θάλασσα.

Το 1887/1888 ο Γερμανός φυσικός Heinrich Hertz κατάφερε να παράγει,να στέλνει και να λαμβάνει πειραματικά ηλεκτρομαγνητικά κύματα. Αυτό ήταν το ξεκίνημα της ασύρματης τηλεγραφίας.
Ο Ρώσος Αλέξανδρος Σ. Ποπόφ δημιούργησε ένα δέκτη, ο οποίος ήταν σε θέση να αλλάζει τις ατμοσφαιρικές παρεμβολές σε ακουστικό ήχο.Από αυτό ονόμασε την συσκευή του «εκφωνητής καταιγίδα» ,αυτή ήταν η γέννηση της κεραίας λήψεως, με ημερομηνία 1895. Αργότερα πέτυχε την ασύρματη μεταφορά μηνυμάτων μεταξύ δύο κτιρίων. Το 1900 εγκαθίσταται σε τακτική ασύρματη τηλεγραφική σύνδεση ανάμεσα σε δύο νησιά,και η οποία χρησιμοποιήθηκε στην επιχείρηση διάσωσης για ένα ρωσικό πολεμικό πλοίο.


Read more...

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP